pyssligafia

Vad livet erbjuder...

Kategori:

Vad konstigt det är med livet. Ena dagen mår man som en prinsessa o andra dagen känns allt meningslöst o tråkigt.
Jag vet att jag skrev om detta bara för någon dag sedan, men det är verkligen något som fascinerar mig.

Dagen idag började helt oki, fredag o allt. Sen får man ett jobbigt mail på jobbet o allt blir plötsligt jätte jobbigt. Jag bestämmer mig för att sluta tidigare, vilket jag faktiskt lyckas med (brukar inte gå så bra när jag bestämmer det innan) köper lite mat o åket o lägger mig vid en sjö! Dagen blir plötsligt bra igen.
Ligger där i flera timmar, badar när jag bli svettig o dricker när jag blir törstig. Inte många krav, bara jag o Mari Jungstedts bok "det fjärde offret" (hon kan verkligen skriva böcker!)
När klockan närmar sig sju-halv åtta känns det som att det är dax att packa ihop. Och plötsligt när jag sitter där i bilen på väg hem så känns allt super jobbigt igen. Vad ska jag göra nu?
Inte sugen på att åka hem o kommer inte på någon som vill/kan träffas såhär snabbt en fredags kväll.
Känner mig verkligen som den ensammaste i världen (vilket jag så klart inte är) men det är precis så det känns.

Så nu sitter jag här på balkongen med Mari Jungstedts bok i knät o känner att klumpen i magen o halsen börjar försvinna mer o mer.
Tur att man kan komma in i andras liv, när man är trött på sitt eget!

Kommentarer

  • Linn säger:

    Ibland är det svårt att förstå sig på sina egna känslor, kan bara nicka igenkännande och hålla med.



    Och så vill jag skicka lite pepp till dig och din nya blogg - det här kommer att bli bra tror jag! :-)

    2012-05-30 | 22:50:10
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: