pyssligafia

Jobbångest

Kategori:

Idag är det nog många som har jobbångest inför imorgon. Min mamma börjat jobba imorgon efter sju veckor (så hon ska inte klaga) semester, så hon tyckte det va lite jobbigt ikväll.
Även om man trivs med sitt jobb och tycker det är roligt så är det så mycket mer, man måste gå upp en viss tid på morgonen, äta frukost på kort tid men ändå så mycket som man klarar sig fram till lunch (eller i alla fall fram till 10-fikat), måste vara på jobbet (alla fall sex/sju timmar första dagen) så att inte kollegorna börja undra och det innebär ingen frihet, då man själv bestämmer över sitt eget liv, utan helt plötsligt är det någon annan som bestämmer och det försvinner inte oavsett om man trivs med jobbet eller inte.
Jag lider med alla er som börja i morgon men jag vet att det kommer att gå kanon bra!
Visst kommer det att vara jobbigt men tänk då bara på vilken bra sommar du har haft och vad mycket du har gjort! Då går allt plötsligt mycket lättare.

Själv åker jag till Mallorca i en vecka med fina vänner, så min ångest får vänta någon vecka till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: