pyssligafia

Såhär stolt ska jag bli!

Kategori:


foto: Frida Håkansson

Det är konstigt det där när man vill en sak, men ändå inte.
Vad är det som gör att man inte vill, även om man vill det.
För min del beror detta nog väldigt mycket på rädsla.
Om jag väljer att gör det jag vill, så måste jag samtidigt stå för konsekvenserna.
Hur ska jag kunna göra det när jag inte vet vilka konsekvenser som kommer när jag gör just de valen?!

Jag kan tänka och fundera hur mycket som helst på vilka konsekvenser det kommer blir, men jag vet samtidigt att jag kommer att glömma en massa.
Är jag beredd att göra valet även om jag inte har kommit på alla konsekvenser som det kommer att bli...

Detta gör istället att jag dra mig för att ta beslut för att slippa stå för konsekvenserna, men hur blir det att leva då?
Jag önskar att jag kunde gör val utan att behöva tänka på konsekvenserna, utan göra det bara för att jag vill!!

Jag beundrar alla som vågar ta beslut och göra val även om de vet att de kan bli jobbiga konsekvenser. Detta visar bara att de är väldigt starka och det är så stark som jag vill bli...så stark som jag KOMMER att bli!

Detta är bara början, nu är det jag som tar över mitt eget liv, ingen annan ska få bestämma över mina val och beslut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: