pyssligafia

Badat i havet oxå!

Kategori:

Nu har man badat i havet oxå!
Det är verkligen något speciellt med det där första doppet. Den ilande känslan i fötter och ben när de sakta når vattnet o det blir djupare o djupare. Jag är ingen som hoppar i, även om det går. Nej , jag ska sakta men säkert blöta varje kroppsdel för sig. Det är det som jag tycker är att bada!
Men jag är även den fega varianten, som inte vill doppa huvudet.
Det är kanske inte så mycket för att jag är feg, utan mer av praktiska själ. Det blir så jobbigt med blött hår o någon borste ha man inte med sig heller.
Bättre var det när man var yngre o alltid tog med sig både spraybalsam o hårborste till stranden, så man alltid va snygg i håret. Men den tiden är över, undra om den någon gång kommer att komma tillbaka. Troligtvis inte för mig men kanske för nästa generation som blir tonåringar o alltid vill vara snygga i håret!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: